måndag 27 oktober 2008

Jag har ingen vovve =(

När jag i söndags kom hem med nobsen var jag lycklig som få.
På måndag märker jag att min dotter kliar sig runt ögonen, tisdag är hon röd kring ögonen

under torsdagen klarar jag inte mer utan far upp på sjukhuset för att göra ett allergitest på henne. Tyvärr säger läkaren att det inte går att kolla det på barn under 3, de skrev ut antihistamin att tas vid "behov". Då tog jag beslutet att inte behålla hunden, jag vill inte utsätta min dotter för det =(

Att en hund man endast haft i en vecka kan göra ett sånt avtryck i hjärtat är helt sjukt, saknar henne fruktansvärt. Nu vet jag att "värdfamiljen" som tog henne har samma ambitioner som jag med henne, att i första hand vara en familjehund och i andra hand en jakthund.

Nu är det bara 2 år och 2 veckor innan jag far upp på sjukhuset och tar ett pricktest på henne för att antingen konstatera eller dementera allergi.

3 kommentarer:

U.R sa...

Hua! Tufft somfn, det förstår jag. Men som du säger, barnen går ju före. Jag fasar ju om barnen skulle visa ngt sådant.

Men det där med pricktest förän de är tre? Hm.. fn vet om inte sonen gjorde det tidigare här faktiskt.

Hållar tummarna för att det ska lösa sig!

XJAKT sa...

Tråkigt det där. Min nya fru tål heller inte hundar, tyvärr fick jag också göra ett val. Inte det roligaste tyvärr. Nåväl, jag valde tanten något jag inte ångrar givetvis, han är nu "fosterhemsplacerad" hos mina föräldrar.

klart det löser sig för Er!!!

Andreas sa...

Tack för stödet!