söndag 21 september 2008

Första helgen: Dag 2

Då busan var så ivrig igår är var det ingenting vi kunnde annvända idag, hon var slut helt enkelt, så det blev drev.

Carin, Linnéa och Emil skulle gå från långmyra mot masten och sen ner till Per-olo-jons väg

Jag åkte med Fredrik upp till kurvan där kjell hade veden och fredrig satte sig vid trafikljuset
Ganska snart kommer en Fjoling och springer förbi Lolle på hygget vid rö-sten, men det är kalv vi ska skjuta så hon släpper den, sen kommer en stor och fin jämthund lommandes längs vägen hos mig, sätter sig nästan i knä på mig innan han fortsätter längs vägen.

Jag och Fredrik ställer om en bit och jag sätter mig vid storsten och fredrik tar passet där stocken låg.

Strax före drevkedjan kommer ett ensamt djur förbi fredrik, troligtvis samma fjoling som Lolle såg på morgonen, men han ser bara ryggen på den så vi kan inte vara säker.

vi samlas för en fika och beslutar oss för att dreva lövbeget

Carin och Linnéa går än en gång
Jag sitter vid kurvan ovanför vändplan på lövberget ganska snart efter där de gick in
Dennis som sitter där skrotbilen har 5 olika djur som springer över vägen nästan som på ett pärlband.

vilken rolig helg :)

nästa sväng för älgjakt är den 11&12/10 dock är det bara kalvar kvar.

1 kommentar:

Sparris sa...

De låter som att de går bra för er, kul läsning.